weLcome to Candy Rock

Tuesday, August 31, 2010

abah accident??!!!!! me as NURSE??

sesuai tak dengan aku?
hurmm..
actuallly, aku tak berminat langsung nak jadi nurse..
tak pernah termimpi punn nak jadi nurse..
tapi hari nih, aku terpaksa jadii ala2 nurse la..
ayah aku accident tadi..
around 6.30 p.m
masa tuh aku sedang dibuai mimpi larr...
biase la, memang masa tidur aku pun time uh..
then, kul 6.30 gitu mOm aku kejutkan aku cakap..
"La, cepat bangun! abah accident!!"
aku pun terkejut & terus bangun..
aku juz pakai tudung, cardigan panjang dengan baju t-shirt and sluar slack yang aku pakai time tidur..
kalut lah nak pegi tengok abah kat wad kecemasan dekat
hospital Kuala Krai..
abang Herry yang drive ktorang gi hospital..
dah tuh, on the way gi sana, abang Herry duk cakap keta abah terbalik la sume..
lagi la aku bimbang..
sampai kat sana, aku, mOm & nek aku terus masuk wad kecemasan..
dah duk dalam zon merah tu..
aku  terdengar suara laki duk borak2..
aku pegi intai..
tengok2 abah aku duk chatting dengan handphone die..
duk cakap pasal keje ke hape..DKDC
tapi teruk gak la muka ayah aku..
dahi dia bengkak besar sangat..
mcam ada bola pingpong dalam kulit dia..
bibir dia berdarah kuatt sangat..
siku die calar & ada luka..
yang lain okay..
dah habis cakap dengan handphone tuh..
mOm aku mintak handphone die + bebel sikit..
"time2 gini pun sibok ngan handphone"
kitorang keluar dari wad + tunggu abah di"bedah siasat"

.... 30 minit kemudian ....

abah keluar and kitorang terus ke tempat kejadian..
abah accident kat Sungai Durian..
sampai kat sana..
memang terkejut gegilew lah!
tengOk kereta abah duk dalam jurang tepi jalan raya..
memang dalam lah jurang tuh..
kereta abah aku kuat gilew kemek..
especially kat depan..
cermin dekat depan & tepi sebelah passenger seat tuh tercabut..
ayah aku cakap die kuar ikut cermin depan tuh lah..
coz sume pintu dah LOCKED and tak boleh bukak sebab enjin memang dah rusak..

.... 20 minit kemudian ....

balik rumah => bukak puasa(7.35pm) => jadi nurse kejap..
dah bibir ayah aku kuat sangat luka..
aku pun mengesyorkan satu ubat yang aku guna masa aku sakit lidah dulu..
so, abah aku soh tolong titikkan untuk dia..
die pegi baring atas aktil bilik kak ngah aku, and aku pun titik lah sikit2..
then die soh letak ubat yang hospital bagi dekat die..
mula2 aku ta nak, sebab aku takoot darah..
aku soh mOm aku..
tapi die lagi lah takot darah..
aku pun try la letak ubat dekat tangan dia..
berubah la aku darripada seorang yang takoot darah => nurse..
konon nye la..
....
....
few years ago, pun penah aku jadi nurse tak beriktiraf..
mase tuh, mom aku duk prepare nasi lemak..
duk potong2 timun rasenya..
tthen die terpotiong jari die..
banyak wOOh darah keluar..
almost semanggkuk..
aku pun amek antiseptic & lumur kat jari die..
eee..takoot!!!

haha!!
aku-nurse??
IMPOSSIBLE!!
my fear of blood is not going to end..
>_<

No comments:

Post a Comment

Gruppled Pointer