weLcome to Candy Rock

Thursday, August 5, 2010

AKU GILAAXX!!

aku cakap aku gila..
tapi bukan gila psycho or sakit jiwa ke hapa..
cume gila citer Jepun & Korean a.k.a JK muviesss...
dalam mase 2,3 hari lepas, aku baru je habis tengok citer series Korean, 
PERSONAL TASTE!!!

bapak bestt kegilaan babiiss lah citer nih!!!
dah la pelakon die..
LEE MIN HO!!!!
FYI, laki nih pelakon cerita Korean yang famous, Boys Over Flower..
watak die dalam citer tuh seorang yang terpaksa berlakon jadi GAY..
haha!!! lucu duushhh!!!!

ni lak pelakon pompuan tuh..
nama die Sohn Ye Jin..

watak die dalam citer tuh pompuan yang clumsy, hodoh & buta fesyen..
haha!!
tapi die kawaiiii sangat!!

cerita ni gempak ah!!
best sesangat!!especially episode 2 hinngga 10..
die sume ada 16 episode..
SWEET + COMEDY + ROMANCE
anyone who interested dengan cerita nih, boleh download FREE je kat website kat bawah ni


sekarang nih..
aku dalam proses tengook citer 1 LITRE OF TEARS..
nih kali kedua aku tengok citer nih..
ni kesah betol tauu!!
dekat Jepunn..
sediiiihhh sangat..
setiap kali aku tengok citer nih, kompemmm nangiss lah..
dah mula episode 1 tuh pun dah start nangis..
tak buleh kawall..
sedih sangat..
citer nih meaningfulll sangat..


pompuan tuh kawaii sangat..
tapi kesian die ada "spinocerebellar degeneration" disease..
penyakit tuh UNCURED..

symptom2 penyakit tu ialah :
bile orang tuh susah nak jalan ang balancing badan..
lama-lama anggota badan die jadi malfuntioning..
badan tak gerak macam kite nak..
tak boleh cakap bebetol..
tak boleh menulis, membaca, mata kabur, selalu jatuh2, badan tak gerak..
lumpuh..
last sekali, die takkan sedar & perhaps akan mati..

takoot kan??
watak tuh baru 15 tahun..
tapi dah dapat penyakit gitu..

nama die Aya..
ni die orang sebenar die..

carita 1 litre of tears tuh hanya diadaptasi daripada kisah seorang gadis berusia 15 tahun yang bernama Aya..
Aya tulis satu diari yang tak pernah miss even a single day walaupun die dah susah nak menulis..
diari tuh masih ada..
tapi aku tak boleeh baca sebab diari tuh dalam bahasa Jepun..
  
kalau nak tengok citer tuh, try search dalam youtube la..
maybe ade kot...
nak bagi link untuk download pun, tak ada..

               << moral of this story >>
>>never give up

>>never blame the god for what happen to us
>>never forget that we still have those who loves us
>>keep working hard to fight the disease


stiap kali aku tengok cerita tu,
aku takut kalau-kalau penyakit aku pun sama macam Aya..
aku cek kalau-kalau aku ada symptom2 penyakit tu..
bodoh kan?????

No comments:

Post a Comment

Gruppled Pointer