weLcome to Candy Rock

Friday, October 19, 2012

PALAM


to think about it, 
I've never wrote an entry about PALAM right?
(UiTM Puncak Alam)
general view of PALAM

the famous Tangga Batu Caves a.k.a Tangga Maut

PALAM ni kampus UiTM terbesar, and bakal dijadikan induk
tapi, sebab baru lagi kan..so banyak bangunan lagi tak siap
amacam? cantik tak?
PALAM is tersangatlah cantik and I'm proud to be palamians :')
thanks Allah 
..
okay
let's start with the basis then
21st March 2012, I got my SPM result, and alhamdulillah I got 8A's 2B's
lil (kononnya sikit) sad at first as I, teachers, and of course parents targeted that my result'd be 10A's
so, I kinda broke their hope, and my hope
so, as time past, the sadness was fading
and, I'm really grateful though, sebab tengok balik usaha aku (form4-form5)
tak usaha mana pun. main2 ada la :'(
anyhoo~ bersyukur sangat2 la
about two weeks later(tak ingat sangat), result UPU keluar
my 1st choice is UM (which aku confirm takkan dapat punya la, UM kot!)
2nd UiTM Puncak Alam - Asasi Sains
and again, Allah helped me and aku dapat 2nd choice :)
with ana.. one of my bestie <3 p="p">
so, on 6th June 2012, aku daftar masuk
actually, tarikh daftar officiallynya 3rd June, but on special occasion aku mohon daftar lewat
untungnya, aku sempat MDS (orientasi) sehari je, no..tak sampai separuh hari)
while orang lain, 4,5 hari. wahahaha xD
then, jumaat,sabtu, ahad rehat kejap
isnin, start masuk kelas/lecture/labs
check nama kat noticeboard untuk tahu kelas mana-mana tu
and my name was not listed on any group
cuak wehh!
so, I decided to go to Pejabat Asasi which is on the same floor as the noticeboard
and they just directly said that I'm special case. SPECIAL case! haha
so, I've been told that I'm group B1
so, I straight away to Ana, and told her that I got B1
and surprisingly, dia pun B1!
terkejut gila wehhh! since form 1 sampai form 5, satu kelas
form2 - form 5, duduk sebelah2
bestfriend doe! and dah la dapat PALAM sekali, blok, depan blok aku je
then, sekelas pulak?! *jodoh aku dengan dia agaknya*
which aku bersyukur sebab dia rajin and budak baik..sangat baik 
*ana=kembang kembang*
so, kitorang pun tengok jadual and ronda-ronda kampus yang bapak besar gila tu, cari kelas
..
and I'll tell later on about B1
..
penutup for this entry?
not yet, tak de penutup lagi selagi aku tak graduate dari PALAM
insya Allah, March 2013, aku habis asasi :)
and only then, I'll end this entry properly
so for now..
kbai :)
may we meet again in the next (March 2013)'s post
AMIN :D

No comments:

Post a Comment

Gruppled Pointer