weLcome to Candy Rock

Sunday, July 14, 2013

degree / ijazah sarjana muda

In my entry earlier, mostly pasal bersyukur & redha sebab tak dapat dentistry bla bla bla tu kan?
well, this one, pasal degree/ijazah sarjana muda yang ditawarkan untuk aku oleh UiTM. Thanks UiTM. 

As you can see. EK93 - IJAZAH SARJANA MUDA KEJURUTERAAN (KEPUJIAN) KIMIA DAN BIOPROSES. or nak bunyi kelas sikit, 
CHEMICAL AND BIOPROCESS ENGINEERING. hahahaha lol
Jauh beza Dentistry & Engineering right? Haha well deserved la, sebab result pun Physics better than Bio. Aku suck bab menghafal. pfffttt! Ni pilihan ke 5 aku.
Choices dekat UPU :
1- Optometry UiTM (PALAM)
2- Medical Imaging UiTM (PALAM)
3- Physiology UiTM (PALAM)
4- Actuarial Science UiTM (PERAK)
5- Chemical and BioProcess Engineering UiTM (SHAH ALAM)
6- Biotechnology UMP (PAHANG)
7- *lupa*
8- Carakerja apa ntah UiTM (PALAM)

See? Courses 1-3 tu semua major biology, sebab tu kot tak dapat. Allah tak izin aku dapat courses macam tu, maybe sebab kalau dapat pun aku tak boleh handle subject menghafal 24/7 tu. Yang ke-4 pulak, ALHAMDULILLAH tak dapat. Aku pun tak tau apa yang rasuk aku sampai letak course tu 4th choice. Dah la susah tu satu hal, lepas tu kampus kat Perak. Tak embohh che pi perak! Jauh tuu! So, Alhamdulillah, banyak2 choices tu 5th la the best, and aku dapat yang tu sebab Allah suruh aku further dalam course tu. Macam kak ngah aku, engineering gak. Chemical (material) Engineering UIAM. Dia sekarang practical dkat oil and gas apa ntah dkat KLCC tu. Macam best gila life dia. So, aku tengah imagine life aku pun macam tu la nanti. hehehehehe eksaited pulak dapat course ni. btw, yang 6 ke bawah tu, sebab desperate tak tahu nak letak course apa. and memang sangat berharap tak dapat la, firstly sebab pahang. Aku nak area selangor je. then, yang lain course macam tak penah dengar je. Aku letak tu pun sebab step precaution je, just in case kena tendang #ehh .
so this is the offer letter :


Kolej Mawar. Yuran bapak ahh murah. RM743 je! Member aku dekat UKM RM1600++. and lebih dari tu. UiTM baik *kiss kanan kiss kiri* Yang aku baca, annually students kena bayar RM400 je, sebab as you can see Kerajaan tanggung RM12193. ohh I love you government *kiss banyak-banyak*
btw, kes PTPTN yang kena bayar tu, aku rasa wajar la wehh. Dah la kerajaan tanggung yuran kita kemain banyak, kita nak belajar takkan la tak nak bayar seposen pun? Baik tak payah belajar la weh! Non-bumiputera tu lagi la kena bayar semua. Tak reti nak bersyukur ke? Heran aku rakyat Malaysia yang nak free-education la kononnya, tapi tak faham maksud sebenar. Aigoo aku bukannya masuk sebelah kerajaan ke apa, just students yang dianugerahkan Illahi otak bijak-bijak semua, takkan tak boleh pikir logik kot? ermm just saying. haha k enuf politics. I hate politics actually. Menyerabutkan x)
so, last but not least.. Thank you UiTM for giving me another chance to redeem myself sebab aku terlalu main-main masa Asasi dulu.
most of all, thank you syukur Alhamdulillah ke hadrat Illahi. Allah la sebenarnya bagi aku peluang berpuluh-puluh kali. But I'll make sure, peluang yang ni aku akan manfaatkan sepenuhnya. Study sesungguh kasi 4 felet & free PTPTN. Kalau boleh nak JPA. Kalau boleh la, amin. Help me again, Allah? Aku dah tak nak menyusahkan parents nak kena tanggung belajar dekat Universiti. Dapat ke tak, I'm sure Allah has better plans for me as he knows the best *wink wink*
kbai :)


1 comment:

Gruppled Pointer