weLcome to Candy Rock

Monday, July 19, 2010

today, the sorrow takes over..

what do i meant by "sorrow takes over"??
because today, two of my best friend had an unexpected accident in the SAME day!!!
first of all..
my dear Farah..
her name is Farah..

hari nih, aku, Farah & eg stay dekat skolah after kelas tambahan Chemistry...
dalam pukul 5.30pm, we headed our way to mr.Siva's class...
aku & Farah berebut naik ke kelas..
Farah duk depan, die suruh aku tolong amek buku die while she's gone to the class..
aku pun kejar lah die..
kelas tuh memang gelap gelita!!! cikgu tak pasang lampu lagi..
Farah yang first masuk kelas ari tuh..aku second..
aku slipped, & ALMOST terjatuhh!!!
lantai liciinnn sangat..sebab ade air..and of course we DIDN't KNOW that!!!
aku pun berpegang dekat beg Farah..
tup2.. Farah yang jatuh..
sebab nye..
A) Die lari atas lantai yang basah & kelas yang banjir
B) Aku terpegang beg die.. (SORRRYYYY FARAHHhHHH!!!!!)

haish!!! nape lah sume mende nih terjadi??
aku tak mintak.. T_T
Farah jatuh and terkena kepala die..
kesiannn sangat..
memang sakit gila ah!!
aku pun penah jatuh gitu..
1st or 2nd time(tak sure) - jatuh atas lantai dekat dapur umah..terhantuk kepala BELAKANG!! sakit!! dah la mase aku duk sengsorang kat uma.. T_T
2nd or 3rd - baru je last week, same..jatuh terhantuk kepala belakang..tapi tak sakit sebab mase tuh aku tak sedar(my friends know the reason).. tapi lepas sedar tuh, baru la sakiiiit sgt..nak pitam rase bile berjalan.. nak makan tak lalu.. muntah2.. sOb3..terrifying day..

so, Farah..i hope u'll get better soon..
aku ta nak guraw bodoh, main kejar2 dah dgn sesape pon..
takot jadi hal sama..
aku INSAF...
once again, i'm soo sorry!!!!!!
sepatutnye aku yang jatuh..
sepatutnya aku yang tak datang sekolah tadi..
sepatutnya aku yang kena inject..
sepatutnya aku yang kena makan ubat..
sepatutnya aku yang duk sakit kepala sekarang nih..
sorry.. sebab aku, kau yang kena hadapi semua  nih..
i'm teribbly sooooryy...


yang tuh baru half of the sorrowness..
yang lagii teruk apabila Munajat, hubby kesayangan Ainaa accident....AGAIN!!!
ni lah Ainaa dan Munajat..
sweet kan diorang??
tapi Munajat malang sekali malam tuh sebab accident dengan kereta..
teruk siooott!!

mase die accident to around 7.30pm gitu lah..maybe less..
aku, Ainaa baru je habis tusyen Mr.Siva..
kitorang sume duk gelak2 kat aku yang agak keblur-an bile beg aku ttinggal dkat kelas..
*blushing*

anyway, after a few minutes,no..maybe seconds..
ainaa dapat panggilan munajat accident..
at first, die tak percaya...
she said," oh iya?? ish3..biar la die.."
then die pun ended that call..
die rase tak sedap hati, die pun call balik daus(rasenya lah)
si Daus tuh cakap, betul lah!!
ainaa pun terus jatuh lumpuh..
memang tak berhenti nangis lah..
die pun straight away ke hospital..
sampai situ, Munajat dimasukkan ke Wad Kecemasan..
aku called FAtien & eg..
kitorang decide nak pegi melawat Munajat & bagi semangat kat Ainaa la..

lepas solat, mandi sume..
aku pun pakai baju siap2 nak pegi hospital..aku tumpang pegi dgn Fatien..
mOm & dAd aku duk makan..
aku takoot diorang tak kasi pegi, especially my dad..
aku pun beranikan diri pegi mintak kebenaran...
my mom said,"tak pe ke pegi mlm2 nih?homework tak siap lagi??"
SURPRISEDLY,
my dAd said, "anak nak gi melawat kwan pun susaH?!!"
mak aku pulak kena marah dgn abah..
mom aku & aku terkejut la..
then, mom aku pun bagi aku pegi, dgn syarat jgn balik lewat sangat..
dalam pukul 8.45pm, Fatien dtg amek aku dgn motor pegi uma die dulu..
then ayah die hantar ktorg..
*family die baiikkkk gegilew..tak tau nak repay mcm mne*
around 9.00pm, ktorg dah duk kat hospital..
pegi lawat Munajat sorang2..
mula2 Ainaa bwk FAtien masuk melwat die..
moment later, ainaa keluar & ajak aku masuk..
sampai setengah jalan tuh, Nurse tuh dah blacklisted name Ainaa sebb bnyak kali keluar masuk, keluar masuk..
aku pun terpaksa lawat die sorang2..
aku tak boleh tgk org sakit, dah tuh pulak kwn aku, bF Ainaa...
sebak dah sikit..
aku ta nak bagi die nampak la..sebab orang2 tua cakap kalau orang sakit gitu, kita jangan nangis depan diorang..
aku pun borak2 sikit dengan nurse tuh..
aku pun pegi dekt dia sebab tgk mata dia macam tahan sakit..
aku tanye.."sakit sangat ke??" 
dia angguk..
aku tanya lagi, "nak Ainaa ke?"
dia angguk..
aku pun keluar la nak panggil ainaa..
tapi ainaa dah diblacklisted kan..kesian Munajat kempunan nak jumpa ainaa..
keluar tuh, aku pun cerita la dkt ainaa & fatin, start la pulak sebak aku..
ainaa pun start nangis pulak..*aku la yang salah..sorry na..*
moment later, eg sampai..
kitorang pegi jenguk mak Munajat kejap..
ainaa rapat sangat dgn mak Munajat, siap panggil dia "ma" lagii..
sweet sangat..
lpas tuh, eg masuk jenguk Munajat..
dlm pukul 9.30pm, ktorg terpakse balik sebab mak fatien ajak balik dah..
aku call mom aku, sbb plan nak blk lewat skit, dlm pukul 10.00pm gitu..
tapi mom tak angkat.. T_T
so, ktorang terpakse berundur diri..
ainaa pun nampak mcm dah tenang tuh..
so, tak de la berat sgt nak balik..
Fatien,aku & eg peluk AInaa..
eg peluk palingg lama..(diorang bkawan sejak tadika lagi..)
aku juz pesan never cry in front of him..
thats all..
keesokannya, Munajat nak kena operate daa..
kaki & tangan dia patah.. 
kesian doosh!!
anyway, i'm hoping for the doc to operate him well & hoping that he'll recover soon..
amin..

be strong yea??


No comments:

Post a Comment

Gruppled Pointer