weLcome to Candy Rock

Sunday, January 9, 2011

horrible day

my kitty, Adek.. 
for the first time, sakit..

T___T
sedih sangat
dia yang asalnya HYPERactive jadi HYPOactive...
aku sedih tgk dia..
dah puas nangis..
pergi jumpa veterina kat Machang (sbb kat KK tutup)
dia cakap selsema + demam biasa je
fuuhh
lega sikit aku
lepas dia kena inject, blk rumah tu okay sikit la..
tapi tak se-active dulu..
usually, dia tidur kat bilik parents aku (malam)
siang, tidur ngan aku
tapi, sejak dia sakit, dia suka duduk sorang2..
takut la jugak
sebab aku ada tgk muvee English, dia ckp kalau binatang nak m*t*, dorang suka menyendiri
i worried like hell, ya know?!!
..
esoknya, pagi tuh dia okay la jugak
lepas aku balik sekolah, dia nmpak moyok je..
makan tak lalu, nampak letih je..
biasanya, dia makan BANYAK sangat, almost 4 to 5 times a day!
tapi hari tu, dia makan semulut, then tak nak dah...
mana tak sedihnya aku?
semua family aku sedih..
T_T
then, my dad and i decide nak pergi bawak dia jumpa veterinar
kat KK uh bukak, so aku bawak la dia gi situ
and surprisingly, that guy was damn useless!!!!
ada ke patut, dia cuma pegang2 Adek & tanya aku kenapa dgn Adek, then terus bg ubat batuk
what the hell lah!!
FYI, dia tak batuk lah ngek!!!!!
i already told him that, but he just said,
"biasalah tuh, nanti dia batuk, bagi la ubat ni"
then he asked for rm5 for the medicine
i was f***ked up & just tell my dad to pay the damn medicine and left the clinic!
then, i called for the veterinar at Machang
she said,
" tu bukan batuk, biasanya ada ulser kat mulut dia, sebab tu masa makan, dia sakit"
i told my dad what she said, then my dad & I went to Machang to see her
the journey took less than 30minutes
my dad drove very fast to Machang..
sampai kat veterina uh, terus gi jumpa doc uh
dia cakap ada ulser kat mulut, then inject insulin + ubat ulser
meraung kucing aku!!
sakit la tuu
then, bawak kucing balik..
alhamdulillah..
kucing aku is lot better now
thanks doc! muakz

No comments:

Post a Comment

Gruppled Pointer