weLcome to Candy Rock

Thursday, December 27, 2012

comparison

okay, for today's entry, let's make a comparison shall we?
comparison? err not really, just telling the differences between the yesterdays and nowadays

let's start with Facebook :


Actually, facebook ni dah lama hidup, aku dah ada account Fb sejak 2006 lagi and masa tu fb tak femes lagi, especially Malaysia..ada berapa ketul je tahu pasal Fb ni. Masa tu, waktu kegemilangan Myspace/Friendster. Aku pun tak tahu macam mana Fb tetibe melonjak sampaikan account Fb rakyat Malaysia paling ramai O.O oleh itu, Myspace & Friendster & Tagged blah blah blah menebarkan white flag. So, sekarang Facebook mengambil alih semuanya -,-'


second, web berkaitan gambar :


Thumblr and Instagram. okay, I get it yang thumblr ni tak sefemes myspace dulu2 (kot) tapi sekarang totally dah diambil alih oleh Instagram. Instagram actually dalam2 smartphone je, tapi sebab dah femes sangat kan, Instagram mula dibawa ke Web.stagram. web.stagram tak boleh upload gambar, setakat comment, like, or follow gitu je la. and actually thumblr & instagram ni tak de la berkaitan sangat, tapi disebabkan diorang ni involve bab2 gambar, aku muatkan la dalam entry ni sekali.


thirdly, yang berkaitan soalan :

 

maybe dah ramai yang tahu, well for those who doesn't know, dua websites ni pasal ikutlaa sesapa pun boleh tanya soalan kepada tuan empunya account tu, hmm ok best jugak la. aku dulu pun ada formspring (sekarang pun still ada, tapi tak active). sekarang diambil alih oleh ask.fm. well actually dah lama la jugak. concept formspring & ask.fm ni sama jek. cuma ask.fm ni simpler, maybe sebab tu orang pilih dia kot dari formspring. anyhoo aku tak active sangat website cenggini tapi account tu ada..tapi tak seactive accounts yang lain la :)


tu je kot yang aku boleh compare-kan dulu dan sekarang.
tapi dua website aku salute! Blogspot dan Twitter, dari dulu sampai sekarang, mereka mengekalkan kegemilangan mereka *thumbs up*

   
*sebagai ucapan tahniah, saya mengurniakan size "medium" untuk kalian berdua kerana mengekalkan kegemilangan anda. Tahniah :D


actually, aku ada account untuk semua website yang dinyatakan di atas. 
jika sudi, follow la cik nadilashaufe ni ye? muah muah xD
segala link terpampar di bottom blog ini
*tiada paksaan LOL *
psttt: tak malu promote account sendiri HAHAHAHA

kbai :)

No comments:

Post a Comment

Gruppled Pointer