weLcome to Candy Rock

Monday, July 15, 2013

Housemates. R3603

I've wrote about my house, my room in PALAM (UiTM Puncak Alam), but I didn't talk so much bout my housemates right? Well, here's the story. Ehh?
Okay, once upon a time..ehh okay nonsense. Ingat lagi tarikh mula-mula masuk PALAM, 6th June 2012. Orang lain daftar 1st June or 2nd June and terpaksa meredah the torturing MDS for the whole week. While aku, daftar, MDS sehari (penutup) yang sangat rilex and then cuti tiga hari and only then start our classes. Sebab aku masuk lewat? Heyy bukan 2nd intake okayyyy?! Tapi daftar lewat, sebab ada pergi 'somewhere' , so memang dah bagitau, faks surat semua dah kat Prof. Dr. Rozana. Hoyeahhh. Alhamdulillah hahah.
So, mula-mula masuk rumah tu..woaa woaa woaa cantik gilaa siaaaa! Baru, yeah fakulti baru. Besar, mewah and memang heaven ah duk sana. Nak cerita lelebih pasal rumah tu, malas eden so kalau rajin nak baca nahh link previous entry pasal rumah aku R3603/C .
so lepas diorang balik dari mds and such, baru la start kenal-kenal. semua muka baik, cakap sopan je, aku pun takde la nak melalak macam sekarang tu. haha semua innocence la sangat! and diorang semua pandai-pandai woo.. Dua orang straight A, Empat orang 8A and dua orang 7A dalam SPM 2011. So total housemates including me, Lapan orang la yek? and aku sebilik dengan si Sofie ni haa, budak straight A and dapat 4 flat. fuh fuh fuhhh! rajin ah. tapi kerajinan dia tak diserap oleh ku. sobsobsobss T-T



haa ni diaa rumet cerdik gua! Nama dia Sofiah, housemates panggil dia Piah, aku panggil dia Sofie. Nampak manis gitu, macam tuan dia. uh uh uhh takleh puji, nanti perasan haha.
btw, dia si bertudung biru tu. makcik bertudung putih and pegang air Starbucks tu aku yaa? ehemm ehemm :P
Dia selalu kejut aku pagi-pagi pi kelas, pagi-pagi weekend pun, kejut bangun Subuh, kejut malam-malam kalau aku tertidur suruh study, dia ibarat alarm aku lah. Sebab aku ni, pasang alarm kasi satu rumah dengar, tapi aku maintain tidur. Dia je laa yang kejut aku, tak pun housemates aku if Sofie takde kat rumah.
Since aku ni pemalas tahap asdfghjkl and kaki tidur, bila musim test/final, aku siap suruh dia siram air if aku tak nak bangun jugak. haha mula-mula dia macam tak sanggup, tapi dah aku susah sangat nak bangun, apa lagi ambik air siram! basah katil. hahahahhaa. Dia banyak ajar aku especially Physics ah. Dia terer Physics, ye ah abah dia cikgu Physics kot!
so, thanks Sofie for helping me and alwaysss be my alarm clock! Ehh?



so next, hmm letih gua nak cerita satu-satu in detail pasal sorang-sorang kan?
so briefly je la okayy? :)

We'll start with room A. Penghuninya Syafiqah and Ina. Dua orang ni dua-dua asal dari sekolah agama. Tapi personality jauh berbeza. Tapi memang kamcing ah. Malangnya Ina dapat offer MARA pi Jordan untuk further Perbankan Islam. So, kesiannya si Syafiqah ni terpaksa duk sorang-sorang. Macam sedih la tengok dia jadi loner satt masa Ina pegi. Hmm memang rapat pun dua orang tu. Syafiqah ni dia asal dari Penang while Ina dari Gannu kitaaa.. Syafiqah ni nampak je macam senyap, tapi selalu jerit dalam rumah. Kalau takde dia, senyappppppppppppppp je rumah. Sunyi. Second sem, dia jadi rajin bhaii! Masa final, kitorang study dalam bilik je ah, dia pi library. Lagi tenang katanya. Mula-mula, aku start rapat dengan Sofie, Syafiqah and Ina ni ah. Sebab Nad and Tikah selalu balik seremban everyweek. Jieha and Alia tak yah cakap ah, memang sah-sah balik rumah dia kat selangor tu je. So, kami berempat ditinggalkan memang banyak lepak skali ah, first outing kami berempat ke Tesco. Hahaha serius kelaka, masa tu tak tau lagi kewujudan Setia City Mall. Bapak ahh jakun! Then, Ina pi buat preparation nak pi Jordan, so kitorang macam hilang geng ah. Tapi Alhamdulillah lepas tu, Nad and Tikah and Alia jarang balik weekend dah, Jieha je maintain balik everyweek. MANJA JIEHA MANJA! 

Next, room B. Penghuninya Nad and Tikah. Dua orang ni asal Seremban, bestfriend and sekolah sesama. Dah memang plan daftar sesama semua tuu. Nad ni kitorang panggil dia Ibu. Sebab dia macam ibu-ibu anda di rumah, sangat mementingkan kebersihan dan disiplin kami di rumah. Bilik dia tak yah cerita ah, memang kemas berkilat! Bilik aku -_-' Tapi actually bagus gak ada orang disiplin macam Nad ni, kalau tak memang bersepah laa rumah anak-anak dara ni. Nad ni pun cerdik, dua-dua sem dia 4 flat. peh peh pehhhhhh! Dia baik sangat, and pengganti Sofie if Sofie takde dalam rumah. Tukang kejut aku gak ah. Tikah pulak memang k-poppers tegar! Mula-mula kitorang gather dkat ruang tamu, dia dah start tanya, "siapa kat sini suka cerita korea?" hahaha sorang-sorang artis k-pop dia kenal. Well aku tengok je k-drama tu, tapi lagu k-pop semua tu aku puihhh tak layan! blekk! 

Then, we have room C. Penghuninya Nadila (aku) and Sofie. ermm.. Nadila ni pemalas, kaki tidur, kaki online. k tu je hahaha. Sofie pulak, hmm dah cerita kat atas. Tak payah kot nak ulang :)

Next, room D. Penghuninya Jieha and Aliah. Dua orang ni pun bff, sekolah sama, sekelas, datang palam pun dah janji semua. UNTUNG LAAAAAAAAAAAAA! Aku mula-mula tak rapat auu ngan Jieha, sebab dia suka hibernate dalam bilik dia. Alia memang selalu masuk bilik aku, lepak semua. Masa first sem, ntah berapa topik je aku cakap dengan Jieha. Alia ni memang, hmm dah la rampas 'crush' aku. hahahaha lol! Well takde la crush sangat, just hmmm for fun? Then, masa final first sem tu, dia dapat pi Mesir untuk further Dentistry kat Tanta University under Yayasan Melaka, kalau tak silap. Jieha keseorangan, kesian. Tapi lepas Alia blahh baru aku start rapat dengan Jieha. Memang best ah lepak, sesengal dengan Jieha. Masuk second sem, hari-hari dia ceroboh bilik gua. Hahahaha memang bilik C tu dah jadi tempat lepak dia. Second sem ni, dia rajin gilaaaa and dapat 4 flat! Well deserved ah! Respect! Satu lagi, dia ni gila korea gak, especially Lee Min Ho. Aku selalu kutuk LMH sebab nak sakat dia, nak kasi dia marah aku. hahaha kelakar. Dia penah spray muka aku dgn perfume sebab aku payah bangun tidur, KOANG ASAM KAU JIEHA! hahaha tak pasal-pasal muka aku wangi semacam.

 this is us. from left :
Nad, Syafiqah, Sofi, Alia, Ina, Jieha, Tikah, Nadila (aku)
ni right before Ina pegi. Mata semua dah bengkak-bengkak :'(





Jieha photographer, masa ni tak rapat pun lagi ngan dia. tssskk T-T















LRT to Jalan Tar / SOGO with pikahhhh










Naik basikal masa minggu Final sem 2. haha. ada tragedi di sebalik gambar ni. Follow di entry seterusnya x)
oh btw ni dah kamcing gila-gila dengan semua, Jieha pun. sayang sayang sayang kamoo semua :*










Last day di palam. Kalut-kalut snap gambar, sebab parents tikah dah sampai. Tsskkk T-T















di hadapan pintu rumah kami : R3603
serius sedih gilaa nak tinggal rumah ni. 
The best kolej everr!







ni minggu-minggu terakhir. Camwhoring betul la ni. Love the moment. Love Love Love and I miss you girls soo damn much! I know no one can ever replace you girls.
Thank you Allah for giving me these beautiful crazy maniac yet brilliant housemates.
LOVE YOU GIRLS!
*k emo tetibe, harap diorang tak baca, kalau baca, malu siaaa*

kbai :)

ohh lupa. Sofie dapat Dentistry di UKM. Nad dapat Medic di USM Kubang Kerian. Tikah dapat Medic di UiTM Sg Buloh. Jieha Medic di UiTM Sg Buloh. Syafiqah Mechanical Engineering dkat Johor. Aku? Chemical and BioProcess Engineering UiTM Shah Alam. Alhamdulillah, kami semua boleh further degree bulan September ni. 

kbai :)

No comments:

Post a Comment

Gruppled Pointer