weLcome to Candy Rock

Friday, August 22, 2014

3rd sem, 2nd year, new beginning and better ending. amin

Assalamualaikum..

Terdetik nak update blog setelah sekian lama  Candy Rock diabaikan.

So entry hari ni pasal second year aku as budak Chemical & Bioprocess Engineering kat UiTM Shah Alam. well actually, baru nak masuk second year. My 3rd sem. scary and excited haha
minggu lepas, kami budak degree UiTM dapat result. For us, result sem 2 la. pehhh terukk gilaaa! banyak-banyak orang yang aku tahu, sorang je dapat 3.0 ke atas, tu pun tak dekan. Sem 1 kemain ramai dekan :'(
and as for me, Sem 1 Alhamdulillah dapat dekan. Sem 2? menjunam ke lantai. 3.0 pun tak dapet. hadoi sadis. hmm syukur la. sedih, tapi bila dapat tahu member semua result teruk, rasa ok sikit la hahahahahaha jahat tak? tapi satu paper yang aku bebetul shock. Microbiology for Bioprocess Engineer. Aku target lulus, Alhamdulillah dapat B+. fuyyo hahah yang ni satu je aku bangga sikit..sikit je la. nasib, rezeki and of course, utama sekali, bantuan Allah S.W.T :)

so, masuk sem ketiga ni, aku bebetul nak redeem balik la CGPA aku sikit sangat. kena dekan sem 3 ni, insyaAllah. tapi hmm dengan thermodynamics lagi, Astaghfirullahalazim. orang cakap la, Thermodynamics paper paling payah. member pun ada ambil, katanya peratus fail tu ramai.... risau tapi excited. gila tak? excited nak belajar & paling excited ialah nak balas dendam sem 2. muahahaha benci gila tengok result sem 2. nak result indah balik macam sem 1. amin. fikir positive. jangan negative. benda2 lain boleh lagi nak fikir negative, tapi part belajar ni kena sepositive yang mungkin., positive, tapi jangan sampai riak dan takbur. jauhkan, amin. so, let's strive for success, strive for dean's list, strive for free PTPTN (since scholar JPA pun dah terbang melayang ke lain). let this horrible second semester's result be my lesson and motivation to strive harder in the future. be positive and keep smiling

someone really have to do this to me. kasi sedar sikit hahah
I miss Harry Potter :(
Aim high, Expect low, Gain higher
insyaAllah

..

..

..

eh ehh ada sambung sikit lagi
this is the course outline for my third sem (bajet ada orang baca hahahahahahaha)


sem 3 ni aku suka sebab takde integrated project macam sem 2 which completely ruin my whole semester, both mentally and physically.

I'm still not sure whether to choose my third language (Introductory Arabic - elective) either Japanese which my favorite language or Germane which some says it is easier to score? idk
Many suggests to take Mandarin, but I really don't like it and it is sooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo hard to score which practically will affect my result since I have to score for this sem. hmm dilemma~
Arabic? fun but it's also hard to score, I used to take Arabic for my PMR, and I drop it when I was form 3 because yeah....I was suck ._.
Korean? urgh.. blergh.. so out of list =_=

so that's it. I'm hoping for the best. Amin
May Allah bless and help me to endure this upcoming sem. Insya Allah. amin :)


kejap BM, kejap BI. berterabur bahasa. campur sana sini. bad habit.
 cano nak ambik third language *gulp*


kbai :)


No comments:

Post a Comment

Gruppled Pointer