weLcome to Candy Rock

Wednesday, August 14, 2013

frust and syukur?

To those who read my previous entries, aku ada cakap aku apply Dentistry USM, tapi tak dapat kan? Instead, aku dapat Chemical Bio-Process Engineering UiTM. Bila check hari tu, gagal dapat Dentistry USM, frust sikit ah. Then dia ada tanya, nak buat rayuan ke tak..tanpa segan silu, aku terus click "YA". Hahaha..
so my first choice, op kos la
1) Dentistry
2) Medical Imaging
Bila dah lama tunggu result tu, rasa macam tak sesuai je aku ni jadi dentist. Ye la, aku takut darah. Tengok darah banyak je nak pitam. Duk dalam ward pun, nak pitam. Like seriously, mata aku dah gelap sampai nak pitam hari tu. Bukan sekali dua, tapi setiap kali masuk ward. So, mom abah, kakak and even myself, cakap aku tak sesuai jadi doktor/doktor gigi/nurse or what-so-ever yang berkaitan spital and ward ni. Nak dentistry, tapi at the same time, tak nak dentistry. Gila ka hapa kan? Yeah, aku gila -_-'
anyhoooo~ aku suka sangat dah Engineering ni, rasa dah ngam dengan jiwa. Tapi aku ada baca, first year dkt UiTM Shah Alam (U.S.A). Tapi disebabkan fakulti baruuuuu dibina di JOHOR! Nanti second year, semua Engineering kena pindah ke sana. yeayy? ._. rasa down kot. Hello?! I'm from Kelantan. Utagha Malaysia, nak pegi Selatan Malaysia? fuhhh gila gila. tu pasal, dah berharap balik nak dapat USM tuu. Tapi google punya google, UiTM Pasir Gudang, Johor ni haa. Seriously, tempat dia heaven gilaa bhaii! Macam PALAM la, kampus kecik. Tapi kolej dia? peh peh pehhh! Kalah PALAM. Nanti la aku buat entry baru pasal UiTM Pasir Gudang (UiTM P.G)

k..

actually, aku dah lari dari point utama entry ni. so, tadi pukul 3.00 petang bersamaan 14hb Ogos 2013, aku check Rayuan USM tu. Turns out..
tidak berjaya ya? TIDAK! Hahahahahahahahhaha k, maksudnya jodoh aku ke Shah Alam -> Johor leww. Takpe, kolej baru. Sejak dulu lagi, sejak lepas SPM, aku tk kisah sangat pasal Uni mana-mana, yang penting Kolej. Gila kan? UiTM Shah Alam best, sebab kat bandor. Tapi kolej dia, ya rabbi..daif sedaif daif nyaaa. Bila, dapat khabar angin nanti pi Johor, kolej, fakulti semua baru. Yippe yippeee ahh. Johor bandar maju je, dekat dengan Singapore. So..ehem..ehem.. hahahahaha
so, that's it. Aku failed. I'm engineer-to-be. Insya Allah. Thank you Allah who always care and knows what's the best for me :)

kbai :)

No comments:

Post a Comment

Gruppled Pointer